Alla inlägg under december 2012

Av Eva Johansson - 31 december 2012 12:20

Så avslutar vi år 2012....För min del så började ju året inte så värst bra med 2 hjärtinfarkter inom 13 dagar...Likaså 2 operationer (Sprängning) där de placerade 2 st stentar i kranskärlen (Som ett litet paraply som ska växa fast, för att spänna ut kärlen, om jag fattat rätt) Det här är även året då jag började träna och fick många nya goa vänner!  

Året har verkligen varit som en berg och dalbana, börjar med förtvivlan och slutar i glädje (Fick ju det glädjande beskedet om att jag ska bli farmor) 


Nu tar vi nya tag inför år 2013! Ska försöka gå ner lite i vikt igen genom motion och ändrade matvanor, dock är det otroligt svårt i min ålder och därför avger jag inget nyårslöfte!

Välkommen 2013! Ser verkligen fram emot våren då lilla Bubblan kommer!   

Av Eva Johansson - 28 december 2012 10:21

Idag känner jag mig riktigt snorig...Snyter mig oavbrutet, ingen feber som jag känner iaf. Får hoppas att det är övergående, är livrädd för att få feber och att inte hjärtat orkar pumpa som det ska....Har kollat mitt blodtryck på 2 olika ställen och det visar att jag behöver starkare tabletter...undertrycket ligger på 95, övertrycket är bra.


Nog pratat om sjukdomar.....Halva tiden har nu gått!!!!    Sonsambon är nu i vecka 21...Jag längtar oavbrutet efter lilla Bubblan, ska bli så spännande att få se om det är en hon eller han men naturligtvis så spelar det ingen som helst roll!

Nu ska jag mysa lite framför TV:n!


Bye bye!

Av Eva Johansson - 25 december 2012 08:05

  God Jul alla läsare! Vi har så kommit till juldagen, m a o är julafton avklarad med en massa mat som man inte får plats med i kylskåpet! Lilla Bubblan växer och mår bra! Bästa julklappen var att få se ultraljudet på mitt allra första barnbarn.....Så underbart att se bilden! Ungefär halva tiden kvar nu till jag får se bebben irl! Ha det!

Av Eva Johansson - 20 december 2012 14:10

Idag så blev jag 900 kr fattigare...fasansfullt vad tandsten kan kosta! Nåväl, passade även på att göra ett besök på Claudias restaurang och hälsa på dottern som jobbar där! Typisk torsdagsmat: Ärtsoppa och pannkaka.


Ett barndomsminne slog mig idag! Jag fick som liten följa med en av mina storasystrar till Folkets Park och titta på en konsert....Kommer inte ihåg mkt, endast att de ställde sig på stora högtalare och spelade! Fick bekräftat av en annan idag som var på samma konsert vilket band det egentligen var som spelade (Min syster kommer inte ihåg) De blev med tiden mycket kända och jag tror minsann att de fortfarande spelar! Lämpligt namn för mig som inte kom ihåg:

THE WHO. Datumet var den 3/6 1966, lekis avklarat och hela sommaren låg framför mig!   


Ha det så bra allihopa!


Av Eva Johansson - 17 december 2012 17:38

Idag så började jag lite mer seriöst med julmaten...Kokade revbenspjäll och de fick därefter en omgång i ugnen. Mitt i alltihopa ringer kommunen ang beställd rollator till svärfar (Att ha inomhus) Fick ta sparken och bege mig till honom och tala om att de skulle komma med den på eftermiddagen...Eftersom han hör dåligt fick jag även vara med när de kom.

Sonen och sambon har varit på ultraljud idag och det var tydligen en fotbollspelare eller balettdansös (Kanske en kvinnlig fotbollspelare eller manlig balettdansör) Bubblan hade varit väldigt livlig och allt hade varit OK. Ingen förändring av beräknad födelse. Ser verkligen fram emot att se bilder!  


Ha en fortsatt bra kväll!



Av Eva Johansson - 13 december 2012 15:04

Idag vaknade vi till kylslagen morgon...-24.4C. Fick frostbitna kinder och näsa på hundpromenaden. Har nu eldat upp all ved som jag hade inne...


I går så gjorde lilla Vincent 2 år succé på YouTube....Han älskar Loreen och har lyckats härma hennes dansrörelser! Omkring 150000 träffar hittills!   Jättekul för föräldrarna som jag sett växa upp! De bor på orten och mina barn   är ju skolkamrater/fotbollskompisar med dem! Naturligtvis är det även roligt för resten av släkten och Loreen gillade tydligen klippet också eftersom hon la upp det på sin fb sida! Kommer nog på Östnytt i kväll skulle jag tro! Lycka till i framtiden Vincent! Må du fortsätta lyckas med det du tar dig för med!


Ha en fortsatt bra dag/kväll! Själv tänker jag ta det lugnt!

Av Eva Johansson - 11 december 2012 07:11

  Så här har mitt år varit i FB statusar! Nu ser vi fram emot nästa år!

Av Eva Johansson - 8 december 2012 20:33

Så har sonen och "sonhustrun" varit hemma på besök! Trevligt när de kommer, bjöd på fläskkotlett...

Nu är det mammabyxor som gäller, bubblan växer   

Har fixat köttbullar till jul och lite julgodis (Rocky Road) idag också....Är fruktansvärt trött nu så tack för mig, går snart till sängs  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

En liten hälsning!


Skapa flashcards