Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Eva Johansson - 17 februari 2013 12:16

Följer olika sidor på nätet om hur det är att vara gravid eftersom jag har fått mina barn gm adoption och jag inte har haft dem i magen så är det ganska intressant för mig att läsa om det. Ul och Bf (Ultraljud och beräknad födelse) hur ska  man kunna begripa något om man inte läser sig till det?

Jag har läst både barnkunskap och är även utbildad inom vården och på min tid så var man i 1,2,3 mån osv.....Nu förtiden så räknar man veckor och dagar, samt trimestrar! Så mkt har jag lärt mig att en graviditet består av 3 trimestrar......ojojoj

Nåväl så är läget oavsett vad jag tycker om det (Jag tycker att det är ganska roligt att läsa om utveckling i olika veckor)

Sonsambon är iaf i sista trimestern och Bubblan har ca 90 % chans att överleva om bebben skulle födas nu....Åh vad jag längtar till i maj......


Ha en bra söndag!


Ovido - Quiz & Flashcards