Direktlänk till inlägg 14 juli 2013

Blandade karameller

Av Eva Johansson - 14 juli 2013 07:57

Häromdagen så var dottern och undertecknad till Stockholm för att shoppa loss lite, jodå vi hittade lite av varje, klänning och bolero till mig och shorts, top och väska till dottern. På gallerian åt vi yoghurtglass som man fick ta ur maskinen själv och sedan ta vilka tillbehör man ville ha och betala per vikt! Själv tog jag mest blandade karameller och dottern tog så mycket hon kunde få plats med! Fniss fniss!


I går hade vi finbesök av Max och hans föräldrar, han var först glad och sedan mindre glad om man så säger....Gnodde med handen i munnen hela tiden och dreglade väldans, tror att det är tänder på gång, det kan ju ta ganska lång tid innan de kommer upp, ville snutta hela tiden och det gick åt blöjor så att vi fick bege oss till affären för att inhandla fler. Han avslutade med att själv sitta på altanen i soffan och då blev han väldigt glad igen! Tyvärr lyckades jag inte ta någon bild där han skrattade sittandes där! Det märks verkligen att han vill vara med där det händer saker och där han kan se allt och alla!


Apropå blandade karameller: Recept på ett vackert barn:


1/2 Indier

1/4 Finsk

1/4 Svensk 

Blandas försiktigt med kärlek

     

Puss och kram på er alla!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Johansson - 11 september 2018 15:49

Idag är det 1 månad kvar till beräknad födsel för trolig lillebror (Nej, det är inte bekräftat) Den äldsta blivande storebrodern ser framemot sitt blivande syskon och säger att han ska pussa på bebisen, den yngre blivande storebrodern är nog väldigt ...

Av Eva Johansson - 14 februari 2018 17:33


Hej! Har varit barnvakt till barnbarnet Max idag på em då han var lite sjuk och mamma hade lite ärenden att göra, vi har spelat spel där farmor fick se sig besegrad varje gång i olika spel. Han har även suttit med en bok där man kan lära sig skriva g...

Av Eva Johansson - 21 oktober 2017 17:19

Är stolt över mina små trollungar, en är så stor så han har börjat skriva, lite butter emellanåt (Troligen någon trotsålder) Han är liten i maten tycker jag, naturligvis beroende på vad det bjuds på och periodvis, sist han var hos oss så åt han bara ...

Av Eva Johansson - 25 juli 2017 08:14

Nu har jag haft en natt med en av de stiligaste manspersonerna jag vet. Vi hade riktigt mysigt på kvällen, åt lite gott och tillbringade lite tid i soffan innan sänggåendet, det var inga problem när du blev tillfrågad om att stanna över natten, du sv...

Av Eva Johansson - 14 april 2017 11:30

Glad Påsk på er alla! Här har gammo (Min mamma) bott hos oss i drygt 3 veckor under tiden som hennes lägenhet blivit stamrenoverad! Det har gått jättebra och varit trevligt, tror att hon trivts hos oss och sanningenatt säga tror jag att hon velat sta...

Skapa flashcards