Alla inlägg under augusti 2013

Av Eva Johansson - 25 augusti 2013 12:12

Börjar sakta kunna slappna av efter denna sommar, barnbarnsfödelse och dop, svärfar dålig samt byte av nytt avloppssystem! 


Jag måste verkligen lära mig att saker och ting fungerar utan att jag styr skeppet hela tiden!

Svärfar har fått jättefin ramp! Hemtjänsten är jättegulliga och hjälpsamma mot honom och han har verkligen tillsyn som fungerar!

Max växer och mår bra, har blivit en liten knubbis som älskar att busa med farmor!


Fick idag höra en liten rolig sak av dottern, i juni var hon och hennes arbetsgivare i Norrping på en känd hamburgerkedja och åt lite, hon kände sig iakttagen men tänkte inte så mkt på det, hennes chef däremot hade roligt åt henne eftersom hon såg hur uttittad hon blev av Tim Bergling som hela tiden hade sökt ögonkontakt med dottern, han är även känd som AVICCI! Lol Inte första gången som sådant inträffar, förra gången var det Danny S i Stockholm!


Nu blir det inte så mycket mer! Vi beger oss till Turkiet, maken och jag och några goda vänner! HA DET!!!


Av Eva Johansson - 8 augusti 2013 07:17

Så har dagen kommit, den som jag faktiskt drömt mardrömmar om flera nätter! Svärfar ska komma hem! Visst önskar jag att han ska få komma hem till sitt hus och sin kära kissekatt men inte i detta skick....Klar i huvudet men alldeles för svaga ben, kan gå med hjälp av personal och rollator till toaletten på sjuksalen, ok, nu är det på detta viset i alla fall! Att han ville komma till ett äldreboende tar man inte hänsyn till, det måste sökas hemifrån bostaden!! Naturligtvis så kommer han att få hjälp av hemvården (Inget ont om dessa tjejer och killar, beundrar verkligen sådana människor som orkar) 3 ggr/dag till en början, de ska hjälpa honom med allt i ett hem förekommande sysslor och se till så att han kommer i och ur sängen, att kunna vila middag blir ju uteslutet men han får väl sitta vid köksbordet och kuckilura!


Nu kommer den stora frågan! Hur ska vi få in svärfar i huset? 5 trappsteg till dörren, rampen försenad pga semestrar! Ska vi bära in honom? Rullstol i huset uteslutet (Smala dörrposter, gammalt hus)


På ett sätt så är det synd att ättestupan försvann, eller är det här som är det? Att inte kunna få bestämma själv vilken slags palliativ vård man vill ha?  Frågorna är många men jag hoppas innerligen att det löser sig till det bästa för svärfar, för hans skull!


Dopet är förresten på lördag! Något att se fram emot, hoppas att jag ska kunna ta lite fina bilder och lägga ut!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

En liten hälsning!


Skapa flashcards