Alla inlägg under november 2013

Av Eva Johansson - 19 november 2013 07:14

Idag go´vänner är det 6 månader sedan jag blev farmor till ett litet underverk, HIPP HIPP HURRA!!!!


Max är en stor och fin kille som börjar krypa lite smått, han väger ca 8 kg och är 70 cm lång, en mycket aktiv liten kis som gillar när han får all uppmärksamhet, han har även börjat äta gröt vilket tydligen är gott!


Vem han liknar? Jag tycker mest mamma fast han har även likheter med pappa....Han liknar nog mest sig själv 

och nej, han är inte speciellt brun ännu....på kroppen och fötterna ser han väldigt solbränd ut! Han har väldigt fina drag....


Lägger upp en bild som är tagen utan blixt på kvällen i lördags (Vill inte blända honom)

 


Kan även passa på att informera om att boken #INSPIRATIONSSPRIDAREN som jag medverkar i ges ut  2/12-13

Kommer att bl a finnas på Adlibris och Bokus!  Väntar med spänning!


Hoppas er dag blir lika bra som min kommer att bli!





Av Eva Johansson - 5 november 2013 12:37

Är så tacksam för att jag får vara så pass delaktig i min sonsons liv, det är så otroligt mycket som händer i ett barns utveckling under det första året! Max ropar numera efter mamma när han känner sig lite extra kramig (Jodå han är mammig) ligger gärna på mage och ser ut som Anja Pärsson när hon segrade (Alltså som en säl) fast kan ställa sig i position som om han skulle börja krypa när som helst, är jätteglad när han är glad och jätteledsen när han ledsen! Precis som en go unge ska va! Börjar bli lite blyg mot människor som han inte känner så väl....underläppen börjar darra rejält efter en liten stund av betänkligheter. Max gillar som så många andra bebisar lekar som tittut och sånger som Imse Vimse spindel! Har haft förmånen att vara barnvakt när mamma och pappa fick magsjuka (Fick också det några dagar efter)  Härligt med livets början!!!!

 

Tyvärr är jag också inblandad i livets slutskede (Svärfar) Han har så svårt att vara uppe nuförtiden och sover nog 20 timmar av 24, febertoppar, problem med magen och har ingen matlust alls längre varvid avmagring naturligtvis sker....Tur att han har fina tjejer och killar som tittar till honom 4 ggr/dag! Idag har även jag varit där lite extra hos honom eftersom han har rejäl feber (Nej han har ingen smärta) Vi har bestämt att så länge han inte lider så får han gärna sluta sina dagar hemma. Jobbigt för alla parter med livets slut!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

En liten hälsning!


Skapa flashcards