Alla inlägg under mars 2014

Av Eva Johansson - 27 mars 2014 07:26

Igår var jag barnvakt till Max! Så härlig unge som han får man leta efter! Sonsambon skulle på anställningsintervju inför sommaren, vi passade på att göra stan, barnbarnet och jag! Snöstorm och snöslask plöjde vi igenom, tills vi kom på att vi kunde gå in i lite affärer och kolla läget! Leksaksboden har nu 50 % på alla leksaker, funderade på att köpa en trehjuling men beslöt att sonens gamla får duga när den dagen blir aktuell! Träffade även lite bekanta ansikten och Max charmade dem med hans flirtningar och strålande leende fast de var helt okända för honom!


I 2 affärer så blev expediterna så betagna av hans ögon, ja de är väldigt vackra, bruna och mandelformade! 


Denna gång blev barnvakteriet en kort historia på en timma bara.


Max håller på att få tänder och har ganska jobbigt med det. Två tänder nere och en tand uppe är framme men nu börjar det poppa upp fler tänder i nederkäken! Vill gärna inte äta mat då han uppenbarligen har ont, men men ......Han svälter inte ihjäl och jag är glad att sonsambon förstår det! 


Nästa vecka börjar sonen sin föräldraledighet!


Hoppas våren kommer tillbaka! Hej så länge!

Av Eva Johansson - 13 mars 2014 08:10

Jag och mormor till Max var barnvakter medan hans mamma var till skolan i går em, vi åt lunch, promenerade, och åt mellis tillsammans! En härlig dag! Passade på att köpa en sådan där aktivitetskrumelur som Max gillar! Han hade roligt och vi likaså! Kartongen var iofs lika rolig, den kan man banka på samt knacka försiktigt på och fråga om någon är hemma! Jättekul att knacka! Tänk vad barn tar efter vuxna! Så gick den dagen vidare med aktivitetskrumeluren!


Jag har också skaffat mig en aktivitetskrumelur att sysselsätta mig med; en Iphone 5s, den fungerar ungefär likadant som den föregående jag hade (4s) dock är det bättre kamera i den!


Ska snart ta mig till affären här på orten och handla lite! Jag hade bara mögligt bröd upptäckte jag när jag skulle äta frukost! MUMS sa skatorna ute!!!


Hoppas att det blir en vacker dag idag med för det ska ju bli snö i helgen!


Ha det så bra!

Av Eva Johansson - 3 mars 2014 06:48

Var upp till Max och hans föräldrar en sväng igår, #Brio lära gå vagn,, som han fick av oss i julklapp verkar fungera över all förväntan, Max går med hjälp av den och är såååå glad och stolt! Roligt att vi lyckades filma honom också där han tultandes kör sin vagn! Oj vad tiden går fort! Tänk att det bara är 2,5 månader kvar till han blir 1 år! 


Har sett att Max är en sådan person som lär sig genom att utstudera allting, smart liten kille! Han är ju bara drygt 9 månader, honom får föräldrarna göra med! (Positiv mening)


Ha en bra dag alla läsare!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

En liten hälsning!


Skapa flashcards