Alla inlägg under november 2014

Av Eva Johansson - 19 november 2014 08:14

Max har varit sjuk igen, blir förkyld och hostig så fort han kommer tillbaka till förskolan, jag hoppas att han inte har förkylningsastma som hans far när han var liten...

Idag go vänner så blir Max 1 1/2 år! Tycker tiden går såååå fort, utvecklingen likaledes! Han har börjat upptäcka väldigt många saker.....Mamma och pappa har köpt en belysning till hans rumsfönster, ett sådant där som ser ut som en gardin med lysande stjärnor på och den visade han mig ivrigt när jag var där för ett par dagar sedan, han tycker verkligen att slingorna är sååååå fina när de lyser!

Såpbubblor har verkligen blivit en ny favorit hos honom och han talar minsann om när han vill att bubblorna ska blåsas! Han säger nämligen pruttljud med tungan ute och bler = Bubblor

Igår kom då äntligen det ord som jag väntat på - FARMOR! - kanske inte så tydligt men iaf MAMMO! Den killen kan han! Tror att han kommer bli lika tidig med talet som sin far! ÄLSKAR verkligen denna unge som är så förbaskat gullig och rar! 


Kramar på er alla!

Av Eva Johansson - 10 november 2014 07:46

För en vecka sedan så hade vi åska här........just det, åska i november........ Inget man räknar med precis och speciellt inte mitt i natten!

Vi vaknade bägge omkring 0200 av att det smällde rejält, vi rusade upp och började dra ur känsliga apparater. Det pangade till och lystes upp i vardagsrummet och i och med det så var vår 1 1/2 åriga 46 tums TV ett minne blott (Även Tv mottagaren ifrån Telia)

Vi har en 21 tums TV också så vi har tittat på gratiskanalerna så helt utan har vi inte varit iaf.


Så inträffar nästa sak.......Min MAC måste uppdateras från Snow leopard till något som hette Yosemite.......Ok.......Datorn tappade all kontakt med internet......VE OCH FASA!!!!! Maken som är bekant med den som skulle ge kostnadsförslag på vad TV:n skulle gå på att laga, kunde gudskelov MAC och hjälpte mig att återfå kontakten.


Ny TV är nu inköpt (Samsung 55 tum) Datorn fungerar och jag är urfattig!


Sonsonen var här i helgen, underbara unge!......Hans ordförråd utökas varje gång vi ses! Tyvärr håller han på att bli förkyld igen men det ska väl vara så när man börjar på förskolan (OBS! Jag skrev inte dagis!)


Kram på er!


   Här spelar Max och pappa Robin fyrhändigt! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

En liten hälsning!


Skapa flashcards