Alla inlägg under april 2017

Av Eva Johansson - 14 april 2017 11:30

Glad Påsk på er alla! Här har gammo (Min mamma) bott hos oss i drygt 3 veckor under tiden som hennes lägenhet blivit stamrenoverad! Det har gått jättebra och varit trevligt, tror att hon trivts hos oss och sanningenatt säga tror jag att hon velat stanna ett tag till. I tisdags for vi till lägenheten för att kolla läget och för att ev lämna tillbaka byggnycklarna som hon fick (De byter lås under tiden de håller på) Det visade sig att det inte var klart i köket och vi blev då lovade att på torsdagen skulle allt vara klart (Skulle eg vara på onsdagen) Nåväl det är ju inte hela världen och på torsdagen kom vi till lägenheten med all packning och upptäcker att det inte alls är klart...Jag ringer genast upp platschefen för ombyggnationen som dyrt och heligt lovar att de ska göra klart under eftermiddagen. Jag beger mig då hemåt eftersom jag förstår att mamma behöver vila efter de 3 våningarna hon tagit sig upp till lägenheten. Klockan 20.00 ringer hon till mig och säger att chefen förbesiktat lägenheten och att han skulle skicka upp någon som skulle göra klart men att det inte dök upp någon alls! En stor bygglampa stod kvar och lyste, fullt av verktyg och kablar på golvet (Mamma har mkt svårt att gå vid 89 års ålder) Dessutom ett stort hål in till grannen under diskbänken (Nej inga köksluckor ditsatta) Jag erbjöd mig naturligtvis att åka och hämta henne igen men hon avböjde då hon ska fira påskaftonen hos min ena syster. När jag vaknade var jag fortfarande förbannad och ledsen och skrev ett pm på fb till firman som ansvarade för alltihopa, dessutom ett mail till hyresvärden! Efter 30 minuter ringer gammo och säger att chefen fått mitt pm och att han var jätteledsen och bad så hemskt mycket om ursäkt och dessutom skulle han skicka ut en gubbe idag -läs långfredag- som skulle få ta bort det värsta så att hon åtminstone kan gå i köket (Badrummet klart) PUH!!!!


Nu på morgonen har jag gjort köttbullar och ska fortsätta att göra en Jansson och lite lax! Barnbarnen kommer i morgon      



GLAD PÅSK PÅ ER ÅTERIGEN!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

En liten hälsning!


Skapa flashcards